Saugiausi ir pavojingiausi keliai Europoje

Saugiausi ir pavojingiausi keliai Europoje

Artėjant žiemos sezonui, kiekvienam vairuotojui tenka vairuoti vis atidžiau ir būti itin atsargiems sniegu ir ledu padengtuose keliuose. Šaltuoju periodu darbas vairuotojams, vežantiems didžiulius sunkiasvorius krovinius, tampa dar labiau sudėtingesniu. Tenka ne tik galvoti apie tai, kaip vairuoti saugiai, tačiau taip pat įvertinti skirtingų kelių saugumą. Europos kelių saugumo observatorija atliko tyrimą, įvertinantį ES valstybių kelių saugumą. Oro sąlygoms vis prastėjant, ši informacija tampa aktualia kiekvienam vairuotojui.

Europos transporto saugumo tarybos duomenimis, Norvegija ir Švedija yra vienos saugiausių šalių eismo dalyviams – šiose valstybėse eismo įvykiuose mirusiųjų skaičius, tenkantis milijonui gyventojų, yra mažiausias. Rumunijoje ir Latvijoje šis skaičius – didžiausias. Vis dėlto Pasaulio Ekonomikos Forumo duomenimis, patys prasčiausi Europos keliai yra Moldovoje bei Bosnijoje ir Hercegovinoje. Bulgarijoje, Serbijoje, Šiaurės Makedonijoje ir Ukrainoje esančių kelių kokybė yra šiek tiek geresnė, tačiau taip pat prasta. Šveicarija ir Olandija pasižymi aukščiausios kokybės keliais. Austrijoje, Portugalijoje ir Ispanijoje taip pat nustatyta itin gera kelių kokybė. Vokietijoje, Prancūzijoje ir Liuksemburge esančių kelių kokybė taip pat gera, tačiau prastesnė nei Olandijos bei panašaus lygio šalių.

Nepaisant šių rezultatų, beveik kiekvienoje Europos regiono šalyje yra itin pavojingų kelių. Prancūzijos Vyriausybės duomenimis, šalyje esantis RCEA-RN79 kelias yra vienas pavojingiausių, kadangi būtent jame įvyksta itin daug avarijų. Dėl tos pačios priežasties Šveicarijoje esantis Gubristo tunelis taip pat laikomas itin pavojingu. Pagal saugumą šeštą vietą užimančioje Kroatijoje taip pat yra nesaugių kelių. D512 – tai itin vingiuotas ir siauras kalnų kelias, kuriuo pravažiuojančius vairuotojus nuo aukštų skardžių saugo tik žema medinė tvora. 

Juodkalnijos serpentinų keliasJuodkalnijoje esantis serpentinų kelias

Juodkalnijoje Kotoro ir Cetinės miestus jungiantis serpentinų kelias driekiasi 8,3km. Šis kelias prasideda 458m aukštyje, o baigiasi 881m aukštyje, tad vidutinė šio kalno įkalnė yra net 5%. Siauras kelias bei daugybė kalnuose esančių tunelių reikalauja ypatingo atidumo vairuojant. Tačiau pavojingi keliai egzistuoja ir šiaurinėje Europos dalyje. Norvegijoje esantis 8km ilgio Atlanto kelias driekiasi per aštuonis stačius tiltus, jungiančius kelias itin mažas saleles, tad vairuojant šiuo keliu taip pat svarbu būti itin atsargiems, ypač esant prastoms oro sąlygoms. 

Žiemos sezonui prasidėjus vilkikų vairuotojams svarbu laikytis visų reikalavimų bei vairuoti itin atidžiai. Straipsnį apie Europoje taikomus žiemos sezono reikalavimus galite rasti spustelėję čia, o informaciją apie tai, kaip šaltuoju periodu vairuoti saugiai – čia

Norvegijos Atlanto keliasNorvegijoje esantis Atlanto kelias

Raktažodžiai: darbas vairuotojams, darbas tolimųjų reisų vairuotojams, kelių saugumas, saugus vairavimas, žiemos sezono reikalavimai