Europos Sąjungoje keičiasi vilkikų saugumo reikalavimai

Europos Sąjungoje keičiasi vilkikų saugumo reikalavimai

Nuo š.m. liepos mėn. pradžios visoje Europos Sąjungoje įsigalios įstatymas, pagal kurį kai kurie vilkikai privalės turėti įrengtas padangų slėgio matavimo sistemas. Tokios šalys kaip Vokietija jau dabar imasi reikiamų priemonių, kad būtų užtikrintas šio pakeitimo laikymasis. Naujai patvirtintiems vilkikams ar jų dalims šis įstatymas įsigalios nuo š.m. liepos 6d., o naujai užregistruotoms priekaboms ir puspriekabėms – nuo 2024m. liepos mėn.

Ši automatinė padangų slėgio matavimo sistema ypatinga tuo, jog slėgiui nukritus daugiau nei 20% ar sistemai sustojus veikti, ji per 10min. perspėja vairuotoją apie pasikeitusią situaciją. Tokiu būdu užtikrinamas vairuotojo ir kitų eismo dalyvių saugumas, o taip pat ši sistema padeda sunaudoti mažiau kuro bei išlaiko gerą padangų kokybę.

Panašūs pakeitimai planuojami ir Švedijoje. Šalies vyriausybė nori įvesti įstatymą, pagal kurį žiemos periodu būtų reguliuojamas puspriekabės ratų bei ties varomąja ašimi esančių ratų padangų slėgis. Šis įstatymas buvo pasiūlytas atsižvelgiant į tai, jog pastaruoju metu Švedijoje buvo užregistruotas didelis „žirkliavimo“ atvejų skaičius. Tinkamas padangų slėgio lygis leidžia išvengti tokio pobūdžio pavojingų situacijų. Jeigu šis įstatymas bus patvirtintas Europos Komisijos, tuomet padangų slėgis bus reguliuojamas kasmet nuo gruodžio 1d. iki kovo 31d. 

vilkiku saugumo reikalavimai